Τα οφέλη της Μουσικής Παιδείας

Τα οφέλη της Μουσικής Παιδείας

Τα οφέλη της Μουσικής Παιδείας

By Laura Lewis Brown

Είτε το παιδί σας είναι η επόμενη Beyonce  ή πιο πιθανό να τραγουδάει σόλο στο μπάνιο,  αυτό που είναι βέβαιο ότι θα επωφεληθεί από κάποια μορφή μουσικής εκπαίδευσης. Η έρευνα δείχνει ότι η μάθηση του ντο-ρε-μι μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να υπερέχουν, με τρόπους πέρα από το βασικό αλφάβητο..

Τα οφέλη της Μουσικής

 Η έρευνα έδειξε ότι η εκμάθηση της μουσικής βοηθά και στην εκμάθηση άλλων μαθημάτων και ενισχύει τις δεξιότητες που τα παιδιά χρησιμοποιούν αναπόφευκτα σε άλλους τομείς. «Η πλούσια μουσική εμπειρία των παιδιών που τραγουδούν, ακούν μουσική και χορεύουν έχει σαν αποτέλεσμα να τα ωφελεί σημαντικά καθώς σημειώνουν πρόοδο στο χώρο της τυπικής εκπαίδευσης», λέει η Mary Luehrisen, διευθύντρια του Ιδρύματος της Εθνικής Ένωσης των Μουσικών Εμπόρων,  σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που προωθεί τα οφέλη της εκπαίδευσης της μουσικής.

Το μάθημα της μουσικής δεν είναι μόνο το τραγούδι ή το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου, ένα παιδί που ασχολείται με τη μουσική πρέπει να χρησιμοποιήσει πολλαπλές  ικανότητες και συχνά ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα αυτιά και τα μάτια τους, καθώς και τους μικρούς και μεγάλους μύες, λέει ο Kenneth Guilmartin, συνιδρυτής της Μουσική Μαζί, ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα μουσικής για παιδιά προσχολικής ηλικίας μαζί  με γονείς ή κηδεμόνες.

Η εκμάθηση της μουσικής υποστηρίζει όλες τις μορφές μάθησης.  Δεν είναι ότι ο Μότσαρτ σε κάνει πιο έξυπνο, αλλά  είναι ένα xόμπυ ή μια δραστηριότητα που είναι ενδιαφέρουσα.

Ανάπτυξη Γλώσσας

«Όταν παρατηρείς παιδιά ηλικίας από 2 έως 9,  βλέπεις ότι μία από τα σημαντικά ευρήματα  είναι τα οφέλη της μουσικής στη γλωσσική ανάπτυξη, η οποία είναι τόσο σημαντική σε αυτή την ηλικία,» λέει ο Luehrisen. Ενώ τα παιδιά έρχονται στον κόσμο και είναι έτοιμα να αποκωδικοποιήσουν ήχους και λέξεις, η μουσική εκπαίδευση τα βοηθά να βελτιώσουν αυτές τις φυσικές ικανότητες. « Το να μεγαλώνεις σε ένα πλούσιο μουσικό περιβάλλον αποτελεί πλεονέκτημα για την γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών.» λέει. Αλλά ο Luehrisen προσθέτει ότι αυτές οι έμφυτες ικανότητες πρέπει κάποιος να τις  "ενισχύσει, εξασκήσει, τιμήσει," και αυτό γίνεται είτε στο σπίτι ή σε ένα τυπικό χώρο μουσικής εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το Παιδικό Εργαστήρι Μουσικής, η επίδραση της μουσικής εκπαίδευσης στη γλωσσική ανάπτυξη μπορεί να τη παρατηρήσει κάποιος στον εγκέφαλο. « Πρόσφατες μελέτες έχουν ξεκάθαρα αποδείξει ότι μουσική εκπαίδευση βοηθά στην φυσιολογική ανάπτυξη μέρους της αριστερής πλευράς του εγκεφάλου που είναι γνωστό ότι εμπλέκεται στην διαδικασία επεξεργασίας της γλώσσας,  στην πραγματικότητα  μπορεί να συνδέσει τα κυκλώματα του εγκεφάλου με συγκεκριμένους τρόπους. Το να συνδέεις γνωστά τραγούδια με νέες πληροφορίες μπορεί να βοηθήσει επίσης στο να αποτυπώνονται  πληροφορίες στον εγκέφαλο των παιδιών,", ισχυρίζεται η ομάδα.

Αυτή η σχέση της μουσικής και γλωσσικής ανάπτυξης  είναι επίσης κοινωνικά επωφελής για τα μικρά παιδιά. «Η ανάπτυξη της γλώσσας σε βάθος χρόνου τείνει να ενισχύει τα τμήματα του εγκεφάλου που βοηθούν στην επεξεργασία της μουσικής», λέει ο δρ Kyle Pruett, κλινικός καθηγητής της παιδικής ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Yale και εν ενεργεία μουσικός. "Η γλωσσική ικανότητα αποτελεί τη βάση των κοινωνικών ικανοτήτων. Η μουσική εμπειρία βοηθά  στην ανάπτυξη της  ικανότητας του προφορικού λόγου.

Ανάπτυξη του ΙQ

Μια μελέτη του E. Glenn Schellenberg στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο στο Mississauga, όπως δημοσιεύθηκε σε τεύχος της Επιστήμης της Ψυχολογίας το 2004,  διαπίστωσε μια μικρή αύξηση στο δείκτη νοημοσύνης  των  παιδιών που ήταν έξι ετών που τους παρείχα εβδομαδιαία  μαθήματα φωνητικής και πιάνου. Ο Schellenberg παρείχε μαθήματα πιάνου και φωνητικής  σε  δώδεκα παιδιά ηλικίας έξι ετών, μαθήματα θεάτρου (για να παρατηρήσει αν ή έκθεση σε τέχνες γενικότερα έναντι της μουσική είχε επιπτώσεις) σε  μια δεύτερη ομάδα έξι ετών, και καθόλου μαθήματα σε μία τρίτη ομάδα.  Ο δείκτη νοημοσύνης των παιδιών αναλύθηκε πριν αρχίσουν την α΄ τάξη του δημοτικού, στη συνέχεια και πάλι πριν να αρχίσουν την β ' τάξη δημοτικού.

Παραδόξως, τα παιδιά που είχαν παρακολουθήσει μαθήματα μουσικής κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς είχαν κατά μέσο όρο τρεις βαθμούς υψηλότερο IQ από τις άλλες ομάδες. Η θεατρική ομάδα δεν είχε την ίδια αύξηση του δείκτη νοημοσύνης, αλλά παρατηρήθηκε αύξηση των οφελών κοινωνικής συμπεριφοράς  που το είδαν στην ομάδα της μουσικής.

Ο Εγκέφαλος Εργάζεται Σκληρά

Η έρευνα δείχνει ότι ο εγκέφαλος ενός μουσικού, ακόμη και ενός νεαρού, λειτουργεί διαφορετικά από ό, τι ενός που δεν είναι μουσικός. «Υπάρχει έρευνα στο τομέα της Νευρολογίας για τα παιδιά που ασχολούνται με τη μουσική  ότι έχουν μεγαλύτερη αύξηση της νευρωνικής δραστηριότητας από τα παιδιά που δεν ασχολούνται με τη μουσική. Όταν είσαι μουσικός και παίζεις κάποιο μουσικό όργανο, πρέπει να χρησιμοποιείς περισσότερο τον εγκεφάλου σου ,"λέει ο Δρ Eric Rasmussen, Πρόεδρος του τμήματος μουσικής στη προσχολική  ηλικία, από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, όπου διδάσκει ένα εξειδικευμένο μουσικό πρόγραμμα σπουδών για παιδιά ηλικίας από δύο μηνών έως εννέα ετών.

Στην πραγματικότητα, μια μελέτη που διεξήχθηκε από Ellen Winner, καθηγητή της Ψυχολογίας στο κολέγιο της Βοστώνης, και  τον Gottfried Schlaug, καθηγητή της Νευρολογίας στο Beth  Deaconess Medical Center στο Ισραήλ και στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, εντόπισαν αλλαγές στις εικόνες του εγκεφάλου των παιδιών, τα οποία παρακολούθησαν  για 15 μήνες εβδομαδιαία μουσική διδασκαλία και πρακτική. Σύμφωνα με τη μελέτη, στους μαθητές που έλαβαν μουσική διδασκαλία βελτιώθηκε η ικανότητα διάκρισης του ήχου και οι εργασίες που απαιτούσαν λεπτές κινητικές δεξιότητες ενώ  η απεικόνιση του εγκεφάλου έδειξε αλλαγές στα δίκτυα του εγκεφάλου που συνδέονται με αυτές τις ικανότητες, σύμφωνα με το Ίδρυμα Dana, ένα ιδιωτικό κοινωφελής οργανισμός που υποστηρίζει την έρευνα του εγκεφάλου.

Προσωρινή Χωρική Ικανότητα
Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχει μία αιτιώδη σχέση μεταξύ μουσικής και χωρικής νοημοσύνης, πράγμα που σημαίνει ότι η κατανόηση της μουσικής μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να απεικονίσουν διάφορα στοιχεία που πρέπει να πάνε μαζί, όπως θα έκαναν κατά την επίλυση ενός προβλήματος στα μαθηματικά.

"Έχουμε κάποια πολύ καλά δεδομένα που αποδεικνύουν ότι η μουσική εκπαίδευση βελτιώνει την χωρική ικανότητα των παιδιών με τη πάροδο του χρόνου», εξηγεί ο Pruett, ο οποίος βοήθησε στην ίδρυση του Performing Arts της Ιατρική Ένωσης. Αυτή η δεξιότητα βοηθά στην επίλυση των προβλημάτων πολλών σταδίων που θα συναντήσετε στον τομέα της αρχιτεκτονικής, της μηχανικής, των μαθηματικών, της τέχνης, στα παιχνίδια, και ειδικά όταν ασχολείσαι με τους  ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Βελτιωμένη Βαθμολόγηση

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2007 από τον Christopher Johnson, καθηγητής της μουσικής εκπαίδευσης και μουσικοθεραπεία στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας, έδειξε ότι οι μαθητές στα δημοτικά σχολεία με προγράμματα ανώτερης μουσικής εκπαίδευσης  σκόραραν περίπου 22% υψηλότερο στα αγγλικά και 20% υψηλότερο στα μαθηματικά σε τυποποιημένες εξετάσεις, σε σύγκριση με τα σχολεία με χαμηλής ποιότητας μουσικών προγραμμάτων, ανεξάρτητα από κοινωνικοοικονομικών ανισότητες μεταξύ των σχολείων ή των σχολικών περιφερειών. Ο Johnson συγκρίνει την μουσική συγκέντρωση που απαιτείται κατά τη μουσική εκπαίδευση με την προσοχή που απαιτείται για να αποδώσουν καλά σε μία τυποποιημένη εξέταση.

Εκτός από τα αποτελέσματα  των εξετάσεων, η μελέτη του Johnson  τονίζει τα θετικά αποτελέσματα που μια ποιοτική μουσική εκπαίδευση μπορεί να έχει για την επιτυχία ενός νεαρού παιδιού. Ο Luehrisen εξηγεί αυτό το ψυχολογικό φαινόμενο σε δύο φράσεις: «Τα σχολεία που έχουν αυστηρά προγράμματα και υψηλής ποιότητας μουσική και τέχνες, οι εκπαιδευτικοί έχουν κατά πάσα πιθανότητα υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό προσωπικό και σε άλλους τομείς. Εάν βρίσκεστε σε ένα περιβάλλον όπου υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που κάνουν δημιουργικά, έξυπνα, σπουδαία, χαρούμενα πράγματα, ακόμη και οι άνθρωποι που δεν κάνουν, έχουν την τάση να βελτιωθούν και να κάνουμε καλύτερα πράγματα "

Και δεν τελειώνει εκεί.: μαζί με τα καλύτερα αποτελέσματα στις επιδόσεις των καθηκόντων που απαιτούν συγκέντρωση, η μουσική εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει στη βασική ανάκληση μνήμης. " Η τυπική μουσική εκπαίδευση συνδέεται επίσης με άλλες γνωστικές δυνάμεις, όπως η λεκτική ικανότητα ανάκλησης," λέει ο Pruett. "Οι άνθρωποι που είχαν τυπική μουσική εκπαίδευση τείνουν να είναι πολύ καλοί στο να θυμούνται προφορικές πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στη μνήμη."

Ασχολήσου με τη μουσική

Η μουσική μπορεί να βελτιώσει τις ικανότητες του παιδιού σας στη μάθηση και σε άλλα μη μουσικά καθήκοντα, αλλά είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η μουσική δεν κάνει κάποιον πιο έξυπνο. Όπως εξηγεί ο Pruett, τα πολλά οφέλη της μουσικής εκπαίδευσης  περιλαμβάνουν τη πειθαρχία, την εκμάθηση δεξιοτήτων, το να ανήκεις στον μουσικό κόσμο, τη διαχείριση της απόδοσης, το να ανήκεις κάπου που είσαι υπερήφανος,  ακόμα και να προσπαθείς να διαχειριστείς μια κατάσταση με ένα μέτριο δάσκαλο.

"Είναι σημαντικό να μην υπερβάλλεις λέγοντας το πόσο έξυπνος μπορεί η μουσική  να σε κάνει,» λέει ο Pruett. «Η μουσική κάνει το παιδί σας, ενδιαφέροντα και χαρούμενος και η εξυπνάδα θα έρθει αργότερα. Εμπλουτίζει την όρεξή του για τα πράγματα που φέρνουν χαρά και για τους φίλους που θα γνωρίσει. "Ενώ οι γονείς μπορούν να ελπίζουν ότι η εγγραφή του παιδιού τους σε ένα μουσικό πρόγραμμα θα το κάνουν καλύτερο μαθητή, οι κύριοι λόγοι για να προσφέρουν μουσική εκπαίδευση στο παιδί τους θα πρέπει να είναι να το βοηθήσουν να γίνει πιο μουσικό, να εκτιμά όλες τις πτυχές της μουσικής, και να σεβαστεί τη διαδικασία της μάθησης ενός οργάνου ή μάθησης στο τραγούδι.

"Υπάρχει ένα τεράστιο όφελος του να ασχολείσαι με τη μουσική που δεν  το καταλαβαίνουμε, αλλά είναι κάτι πολύ προσωπικό. Η μουσική είναι για χάρη της μουσικής », λέει ο Ράσμουσεν. «Το όφελος της μουσικής εκπαίδευσης για μένα είναι να είσαι μουσικός. Σε βοηθά στο να έχεις καλύτερη κατανόηση του εαυτού σου. Οι ορίζοντες είναι υψηλότερη όταν ασχολείστε με τη μουσική », προσθέτει. "Η κατανόησή σου για την τέχνη και τον κόσμο, και ο τρόπος που σκέπτεσαι και εκφράζεις τον εαυτό σου, είναι βελτιωμένος."


Laura Lewis Brown caught the writing bug as soon as she could hold a pen. For several years, she wrote a national online column on relationships, and she now teaches writing as an adjunct professor. She lives in Baltimore with her husband and three young children, who give her a lot of material for her blog, EarlyMorningMom.com.